top of page

Την Τετάρτη 13/1/2016 εγώ και η τάξη μου πήγαμε στο πολεμικό μουσείο.

Μόλις φτάσαμε είδαμε έξω απ' το μουσείο πολλά κανόνια και δύο στρατιωτικά φορτηγά. Εμένα όμως μού έκανε εντύπωση ένα γαλάζιο ελληνικό αεροπλάνο που χρησιμοποιήθηκε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και ένα τανγκ. Όταν μπήκαμε μέσα στο μουσείο, μάς ξενάγησε ο κ. Βασίλης. Πρώτα είδαμε πολλά οικοσήματα. Ύστερα είδαμε περίστροφα καουμπόιδων. Συνέχεια είχαν χειρομβοβύδες και πυρομαχικά, καθώς και καραμπίνες. Μετά πήγαμε σε μια άλλη αίθουσα. Εκεί είδαμε στολές στρατηγών, ταγματάρχων, συνταγματάρχων και άλλων. Επίσης είδαμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής που απεικόνιζαν στιγμές απ΄την ελληνική επανάσταση του 1821. Στη συνέχεια πήγαμε σε μια άλλη αίθουσα, οπού μιλήσαμε για τον Β΄παγμόσμιο πόλεμο και είδαμε Έλληνες και Ιταλούς στρατιώτες. Ύστερα τελείωσε η ξενάγηση, αλλά εμείς μπήκαμε σε μια άλλη αίθουσα και παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σε 3D, το οποίο έδειχνε την εξέλιξη των αεροπλάνων. Ύστερα φύγαμε.

Ήταν πάρα πολύ ωραία και το ευχαριστήθηκα πολύ. Επίσης πιο πολύ μού άρεσε όταν είδαμε τα περίστροφα.

Νίκος

Την Τετάρτη 13/1/2016 επισκεφθήκαμε το Πολεμικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης.

Στην αρχή περιηγηθήκαμε στην αυλή του μουσείου που είχε πολλά κανόνια, τανκ, οχηματαγωγά κ.α. Όμως το πιο εντυπωσιακό ήταν το Phantom (πολεμικό αεροσκάφος) που δεσπόζει μεγαλοπρεπές στην είσοδο του μουσείου. Λίγο αργότερα, μπήκαμε μέσα.

Ο ξεναγός μας, ένας στρατιώτης, άρχισε να μας ξεναγεί, αφού αφήσαμε τα μπουφάν μας στην καφετέρια. Αρχίσαμε να περπατάμε στους διαδρόμους όπου υπήρχαν πολλές βιτρίνες με όπλα, μετάλλια, στολές και φυσίγγια. Ο ξεναγός  μας μιλούσε γι’ αυτά πολύ αναλυτικά. Πιο πολύ εντύπωση μου έκαναν τα γερμανικά πολυβόλα που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και τα περίστροφα από τον καιρό της κατάκτησης της Άγριας Δύσης!             Αργότερα, μπήκαμε σε μια αίθουσα. Τα εκθέματα ήταν από την Ελληνική Επανάσταση μέχρι τους Βαλκανικούς Πολέμους! Στην αίθουσα υπήρχαν πάρα πολλά αντικείμενα. Από καριοφίλια και γιαταγάνια μέχρι φανταχτερές στολές αξιωματικών και πίνακες! Ο ξεναγός άρχισε να μας μιλάει για την επανάσταση και για το πόσο ηρωικά αγωνίστηκαν οι Έλληνες εναντίον των Οθωμανών. Μετά μας είπε για τους Βαλκανικούς Πολέμους και κατέληξε στον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η επόμενη αίθουσα ήταν αφιερωμένη στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο! Υπήρχαν πολλές βιτρίνες μέσα σε εκείνη την αίθουσα και μέσα στις βιτρίνες υπήρχαν κούκλες που αναπαριστούσαν σκηνές από τον πόλεμο. Για παράδειγμα υπήρχε μια βιτρίνα που έδειχνε πως ήταν από μέσα τα οχυρά, ή μια άλλη βιτρίνα που έδειχνε πως γίνονταν τα χειρουργεία στο μέτωπο. Όμως δεν είχαν όλες οι βιτρίνες κούκλες. Οι πιο πολλές είχαν μέσα όπλα! Ο ξεναγός μας περιέγραψε τη λειτουργία μερικών όπλων και μας μίλησε για τις δύσκολες συνθήκες ζωής των στρατιωτών. Μετά από αρκετή ώρα πήγαμε να παρακολουθήσουμε την τρισδιάστατη προβολή του ντοκιμαντέρ, «Η ιστορία της αεροπλοΐας».         Αφού φορέσαμε τα ειδικά γυαλιά 3D, μπήκαμε σε μια αίθουσα σαν μικρό κινηματογράφο και άρχισε η προβολή. Νομίζαμε ότι τα αεροπλάνα θα μας χτυπούσαν (μιας και η προβολή ήταν τρισδιάστατη) και συνέχεια σκύβαμε! Οι ξεναγοί είχαν ξεκαρδιστεί! Τελικά, μετά από πολλές αερομαχίες και εφευρέσεις η προβολή τελείωσε και τρισευτυχισμένοι (γιατί το Πολεμικό Μουσείο είναι τέλειο!!!) γυρίσαμε στο σχολείο. Οι ξεναγοί ακόμα γελάνε!

ΘΑΝΑΣΗΣ

Την Τετάρτη  13/1/2016, επισκέφτηκα με την τάξη μου  το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, πολύ κοντά στο στρατηγείο.

Αρχικά, στον προαύλιο χώρο είδαμε άρματα μάχης, πολυβόλα και οχήματα που χρησιμοποιούσε παλιότερα ο στρατός μας.

Κατά την είσοδό μας στο μουσείο εντυπωσιάστηκα από τα όπλα και τα ξίφη που προέρχονταν από διάφορες  χρονικές περιόδους της ιστορίας της Ελλάδας. Στο ισόγειο  επίσης υπήρχε μία μεγάλη συλλογή παρασήμων. Η πλειοψηφία τους είχε σχήμα σταυρού.

Ανεβήκαμε στον πάνω όροφο και είδαμε την πρώτη ελληνική σημαία που υψώθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1912, όταν απελευθερώθηκε από τους Τούρκους. Εδώ  φιλοξενούνταν πολλές στολές της εποχής αυτής  και δέσποζε το έγγραφο με το οποίο παραδόθηκε η Θεσσαλονίκη στους Έλληνες  από τον Πασά στις 26 Οκτωβρίου του 1912. Το έγγραφο ήταν τοποθετημένο πάνω στο αυθεντικό τραπέζι  όπου υπογράφτηκε. Υπήρχε επίσης και η προκήρυξη της επανάστασης του 1821 στη Μολδοβλαχία με την γνήσια υπογραφή του Αλέξανδρου Υψηλάντη.

Εντυπωσιάστηκα από τη μακέτα του οχυρού Ρούπελ που με βοήθησε να καταλάβω πόσο μεγάλο ήταν το μήκος των στοών, κάτι που δεν το αντιλήφθηκα όταν επισκέφτηκα το ίδιο το οχυρό.

Δεξιά και αριστερά μας βλέπαμε πολλές κούκλες ντυμένες με στολές από την εποχή του Πρώτου και του Δεύτερου Παγκόσμιου πολέμου. Συχνά αναπαριστάνονταν στιγμές από τα οχυρά, τα ιατρεία και τις μάχες που έδωσαν τότε στρατιώτες και πολίτες. Δεν έλειπαν τα προσωπικά αντικείμενα, τα έγγραφα, οι πίνακες ζωγραφικής και οι φωτογραφίες πολλών σημαντικών στρατιωτικών.

Ανατρίχιασα στη θέα του " Μόρτη" ο οποίος κουβαλούσε τους νεκρούς της πόλης κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας.

Στο τέλος της επίσκεψης μας στην αίθουσα προβολών παρακολουθήσαμε μια εκπαιδευτική ταινία με θέμα την εξέλιξη της πολεμικής και πολιτικής αεροπορίας.

Εντυπωσιάστηκα από την μεγάλη ποικιλία των εκθεμάτων και χάρηκα που είδα κειμήλια από την Νεότερη Ιστορία της Ελλάδας που φέτος διδασκόμαστε.

Αγγελική

Την Τετάρτη 13/1/2016 επισκεφτήκαμε το πολεμικό μουσείο.

Με την πρώτη ματιά αντικρίσαμε ένα μεγάλο τζετ και νάρκες καθώς και δύο πολεμικά τζιπ. Με το που μπήκαμε είδαμε πολλά μετάλλια που δόθηκαν εκείνη την εποχή, προχωρήσαμε και είδαμε όπλα που χρησιμοποιήθηκαν στον β’ παγκόσμιο πόλεμο σε μια αίθουσα φτιαγμένη για τον β’ παγκόσμιο πόλεμο οπού είχε διάφορες ενδυμασίες του β’ παγκοσμίου πολέμου που μου άρεσαν πολύ αλλά δεν  μπορώ να πω ότι μου άρεσαν όλες το αγαπημένο μου μέρος ήταν τα όπλα του β’ παγκοσμίου πολέμου

ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΡ.

Την Τετάρτη 11/1/16  εγώ και η τάξη μου επισκεφθήκαμε το πολεμικό μουσείο Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στο πεδίο του Άρεως στο κέντρο της πόλης. Εγκαινιάστηκε το 2000.  Στον προαύλιο χώρο εκτίθενται οχήματα, μαχητικά αεροπλάνα, πυροβόλα .Στο μουσείο μας ξενάγησε ο κύριος Βασίλης.

Το μουσείο παρουσιάζει  την επανάσταση του 1821, ο Μακεδονικός Αγώνας, οι Βαλκανικοί πόλεμοι, ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος, ο Ελληνο-Ιταλικός πόλεμος του 1940-41, η εισβολή των γερμανικών δυνάμεων και οι μάχες στη γραμμή Μεταξά. Τα εκθέματα είναι κυρίως όπλα (τουφέκια, ξίφη, πολυβόλα), ομοιώματα πλοίων του πολεμικού στόλου, στολές των σωμάτων των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, χάρτες, φωτογραφίες, , και άλλα ατομικά είδη των στρατιωτών. Εκτίθεται επίσης μια σειρά έργων τέχνης  όπως πίνακες ζωγραφικής .Μας έδειξαν την περίφημη ΧΑΡΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ του Ρήγα Βελεστινλή από  την ιστορία. Μας έδειξε στολές των στρατιωτών .Μας παρουσίασε το οχυρό του ρούπελ σε μακέτα. Ήταν πολύ εντυπωσιακό. Επίσης παρακολουθήσαμε μια ταινία μικρού μήκους .Το θέμα της ταινίας ήταν η ιστορία των αεροπλάνων. Έτσι κι εμείς βάλαμε τα γυαλιά 3D και πετάξαμε.

Η επίσκεψη στο μουσείο ήταν πολύ εντυπωσιακή.Μάθαμε πολλά καινούργια πράγματα. Η επίσκεψη στο μουσείο θα μου μείνει αξέχαστη.

ΙΩΑΝΝΑ

Στις 13-01-2016 η τάξη μου και εγώ επισκεφτήκαμε το πολεμικό μουσείο της πόλης μας. Εκεί είδαμε από κοντά τανκ, αεροπλάνα, καουμπόικα όπλα και διάφορα άλλα  σχετικά αντικείμενα με τον πόλεμο. Ο ξεναγός μας ο κύριος Βασίλης με ευχαρίστηση μας ξενάγησε στο χώρο. Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα ντοκιμαντέρ που είχε θέμα την εξέλιξη των αεροπλάνων. Το μουσείο θα μπορούσε κανείς να το ονομάσει και ιστορικό, αφού εκεί μάθαμε πολλά για τον πρώτο και τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, για τα αεροπλάνα και για το πως κατάφερναν οι Έλληνες στρατιώτες με διαφόρους τρόπους να επιβιώσουν. Αυτό που με ενθουσίασε πιο πολύ ήταν όταν είδα εκείνα τα τεράστια όπλα και η εξυπνάδα των Ελλήνων στρατιωτών οι όποιοι κατάφερναν να γλιτώσουν από τις γερμανικές επιθέσεις.

ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Την Τετάρτη 13/1/2016 η τάξη μου πήγαμε στο πολεμικό μουσείο.

Όταν φτάσαμε, είδαμε έξω απ' το μουσείο πολλά θεόρατα κανόνια και στρατιωτικά φορτηγά.Όταν μπήκαμε μέσα στο μουσείο, μας περίμενε ο ξεναγός μας ο κύριος Βασίλης. Αρχικά είδαμε πολλά οικοσήματα. Ύστερα είδαμε πολλά είδη όπλων. Στη συνέχεια είχαν πυρομαχικά και χειρομβοβίδες . Μετά πήγαμε σε μία άλλη αίθουσα, στον επάνω όροφο, εκεί είδαμε στολές στρατηγών, συνταγματαρχών και πολλών άλλων.  Μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση τα παράσημα και τα λοφία πάνω στα καπέλα τους. Είδαμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής που απεικόνιζαν στιγμές απ΄την ελληνική επανάσταση του 1821. Μαζί με τον ξεναγό ταξιδέψαμε σε έναν κόσμο της ιστορίας μας που οι 'Ελληνες ήθελαν να καταστρέψουν έναν "ακατανίκητο" εχθρό, που τους είχε στερήσει  την ελευθερία. Μετά πήγαμε σε μια άλλη αίθουσα, όπου μιλήσαμε για τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Ύστερα τελείωσε η ξενάγηση, αλλά εμείς μπήκαμε σε άλλη αίθουσα και παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σε 3D, το οποίο έδειχνε την εξέλιξη  των αεροπλάνων.

Ήταν πάρα πολύ ωραία .Ήταν μια μαγευτική περιήγηση στο παρελθόν και είδαμε πόσες προσπάθειες κατέβαλε ο ελληνικός στρατός για την ελευθερία.

ΣΤΕΦΑΝΙ

Σήμερα πήγαμε στο πολεμικό μουσείο και μας ξενάγησαν. Μας έδειξαν σπαθιά και όπλα. Μετά μας πήγαν στον επάνω όροφο όπου είδαμε πολλά ιστορικά και στρατιωτικά πράγματα και μετά είδαμε την ιστορία του αεροπλάνου.